בעת עלות השחר, עם שרון טל
top of page
  • תמונת הסופר/תShuli

בעת עלות השחר, עם שרון טל

את שרון פגשתי במהלך חנוכה 2019, וכמה סימלי התזמון הזה, כי הסיפור שלה עוסק במעבר מחושך לאור. חשוב לי לציין כאן טריגר הטרדה מינית, למי שהנושא רגיש אצלם.


אל שרון הגעתי, דרך חברה משותפת. היא מתגוררת באוסטרליה, ואני, שנסעתי לביקור משפחתי, חיפשתי להרחיב את מעגלי ההשראה שלי. ואיזו ברכה היה המפגש איתה.


שרון היא מטפלת רב תחומית (כל הפרטים למטה) שחיה במלבורן, אוסטרליה, בעשרים השנים האחרונות (במקור מישראל). היא עוזרת לאנשים לשחרר חסמים ברמה הפיזית, רגשית ומנטאלית, רוחנית, משפחתית, חברתית ובעבודה. מה שהכי מרגש ומרתק בסיפור של שרון זה איך היא הגיעה אל כל התחומים האלה, במסע הפרטי שלה בחיים, שהתחילו בדרך לא פשוטה. היא התנסתה בשיטות האלה בריפוי של עצמה, עוד לפני שבחרה ללמוד אותן ולעזור לאחרים.


צילום: אפרת סטרטינר

שרון נולדה ב 1970 בתל אביב. חייה התחילו כמו בכל משפחה, אך כשהגיעה מלחמת יום כיפור ואביה יצא למלחמה, החלה מסכת התעללות מינית מצד קרוב משפחה, שנמשכה שנים רבות, מגיל 4 עד 14. "חייתי חיים כפולים", היא מספרת, " כי הוא איים עליי שיהרוג אותי אם אני אגיד משהו, והוא היה מספיק אלים כדי שאאמין לו". שרון מתארת בפניי את מסכת חייה באותם שנים, שמטעמי צנעת הפרט לא אחזור עליהם כאן וממשיכה מיד אל נקודות האור. "הייתי טובה מאד בספורט, כי הוא הכריח אותי לשחק אתו כדור סל שעות רבות, והספורט היה בשבילי מקום של בריחה. הספורט והספרים. הייתי צועדת כל יום אל הספרייה הציבורית, קוראת שם ספר, משאילה ספר, וחוזרת הביתה. קראתי כמות מטורפת של ספרים. ברחתי מהגוף שלי, כי היה בלתי אפשרי לחיות עם מה שאני עברתי".


שרון מתארת את עברה בכנות רבה ובעוצמה של מי שכבר עברה תהליכי ריפוי רבים ויכולה היום להתבונן על העבר, לראות את הכאב, אך גם את הצמיחה מתוכו. בנוסף להטרדה היומיומית, עברה שרון גם אונס קבוצתי בגיל 8 וככל הנראה סבלה מ"סינדרום סטוקהולם", מצב בו הקורבן מתאהב במתעלל שלו. כאשר אני מבקשת למקד ולהאיר את רגע השינוי, היא מתארת סיטואציה לא פשוטה שהתרחשה בגיל 14 ומוסיפה בפשטות "פתאום התפכחתי והתעוררתי אל הכוחות שלי". היא ידעה שאיננה מוכנה להכניס עוד את הזוועה אל עולמה ועמדה על שלה, וההתעללות פסקה.


צילום: אפרת סטרטינר

שרון באה מבית דתי-מסורתי ולא שיתפה את הסביבה במה שעובר עליה. "החברות שהעזתי לספר להן הפסיקו להיות חברות שלי. לא יכולתי לסמוך על אף אחד", היא מתארת בכאב. להורים סיפרה רק שנים רבות מאוחר יותר, בגיל 24, מכיוון שרצתה להגן על קרובת משפחה נוספת, אך גם אז לא חשה את תמיכתם ואמונם בה.

באופן די מדהים לדעתי, החלה שרון מערכות יחסים עם בנים, האופייניות באופן טבעי לגיל 16, אך אינן מובנות מאליהן במצבה. היא מספרת שחוותה משהו חדש ושונה, נשיקה ראשונה ואהבה, אך הייתה נתונה גם ברגשי אשמה רבים וקונפליקטים פנימיים.


בתקופת הצבא היה לה חבר במשך 4 שנים וכשהשתחררו הם רצו לגור ביחד אך הוריה לא הסכימו והם התחתנו (והתגרשו כעבור 3 שנים). במשך חמש שנים התגוררה בתל אביב ועבדה בשיווק ומכירות לחברות יצוא בארץ, ובסופו של דבר גם הקימה חברה משלה. במהלך השנים התנסתה בכל מיני שיטות ריפוי ומדיטציות, חלקן הביאו טוב אל חייה וחלקן פחות. "בגיל 23 התחלתי לעבוד עם מתקשרת והילרית כביכול, שהשתלטה לי על החיים", היא מספרת. "היא קלטה שאני אבודה, שלא היה לי כיוון. אמנם השתחררתי מהאדם ששלט בי בילדותי ונערותי אבל לא למדתי מעולם למצוא את עצמי. כך קרה שעברתי בין אנשים עוצמתיים, ולא כולם היו חיוביים, אבל כיוון שהוא ( המטריד המיני) היה שלילי לא זיהיתי שהם כאלה - זה מה שהכרתי עד אז".



שרון ממשיכה ומתארת כיצד נחשפה במהלך השנים אל שיטות נוספות, שאת כולן בחרה ללמוד באופן אוטודידקטי, ללא מורה יחיד וישיר. היא נחשפה אל הקריסטאלים, קלפי הטארוט, ולמדיטציה בשיטה אינדיאנית. בתחילת הדרך היו אלה מעין תחביב. היא לא הבינה שיש לה יכולות משלה, עד שאנשים החלו לבקש ממנה שתנחה בעצמה מדיטציות ופתיחות בקלפים.

אחרי שטיילה בעולם והגיעה לבקר את אחותה באוסטרליה, פגשה בחור אוסטרלי ממוצא ישראלי, הם התחתנו ונולדה להם ילדה משותפת. וכך מצאה את עצמה חיה באוסטרליה, הרחק מהאדם שפגע בה. לאחר 7 שנים התגרשה בפעם השניה, "לא יכולתי לשקר לעצמי יותר", היא אומרת.


במהלך כל השנים טופלה שרון בדרכים רבות ומה שדיבר אליה, בחרה ללמוד בעצמה. ב 2001 פתחה באוסטרליה קליניקה משלה. "בהתחלה קצת מילאתי את החלל הריק שבתוכי בתעודות", היא אומרת, "אבל בהמשך הבנתי שאני לוקחת את כל מה שחוויתי בעצמי וכל מה שלמדתי, כדי לעזור לאחרים. אני מרגישה היום שצברתי המון ניסיון (19 שנה בקליניקה, פסטיבלים והרצאות, כל המידע כאמור בהמשך), אך אני מרגישה שאני עדיין לא במלוא הדרך, שאני צריכה להיות על במות. גיליתי שגם במדיטציות קבוצתיות אפשר לעשות שינויים עמוקים מאד, ראיתי את זה קורה לאנשים ואני רואה שיש לי שם עוד הרבה מה לתת".


צילום: אפרת סטרטינר

שרון מספרת על רגע אחד משמעותי בתהליך שלה, בו נפתחה אל הכאב של עצמה. "הייתי בסדנת גשטאלט אצל ד"ר ירון זיו ברעננה וסיפרתי לקבוצה את הסיפור שלי, ומסתבר שכולם שם בכו. אז הוא אמר לי, 'את קולטת שאנשים פה בכו וזה בכלל לא מזיז לך?' לא הבנתי מה הוא רוצה שאני אענה לזה. אז הוא הסביר לי שיצרתי לעצמי רצפת-תקרת-בטון, הכל היה קבור ומבחוץ היה חיוך מושלם. ואז הוא אמר לי: 'את רוצה שאני אעזור לך?' (היינו אמורים להיפגש בעוד חודש) אמר לי 'אל תחייכי במשך חודש'. לא הבנתי איך אעשה את זה... וזה הצליח לשבור את הרצפה-תקרת- בטון שלי. אז התחיל השחרור האמיתי".


אני חושבת שזה נס שכמי שעברה התעללות מינית עמוקה ורבת שנים, במקום להקל על עצמה דרך הסמים ולהתגלגל אל עולמות קשים, היא הצליחה להעצים את עצמה ואף להפוך להיות זו שמעצימה אחרים. כשבחרה בשם לאתר שלה, שרון בחרה בשם The Soul Alchemist , שמייצג את העובדה שמתוך הכאב הנורא הזה, האלכימיה שבתוכה התמירה את הכאב וההישרדות להעצמה וריפוי. "מהמקום הזה אני עוזרת לאנשים להתמיר את הכאב והטראומות שלהם לחיבור מחדש לאהבה", היא מסבירה.


צילום: אפרת סטרטינר

שאלתי את שרון מה היא למדה מהדרך שלה וחשוב לה להעביר הלאה והיא ענתה כמה דברים:

1. אסור לאבד את התקווה, הזמן הכי חשוך זה לפני עלות השחר.

2. סמנו לכם מטרה ושאפו לשם.

3. כשנשנה את החשיבה שלנו לחשיבה בונה, זה יקרה. מה שנעשה יקרה.

4. תמיד נסו להקשיב לבטן. אם יש תחושה לא טובה, אתם בטוח צודקים. צריך לוודא שבאים מאהבה בצורה אובייקטיבית ולא מפחד.


לאחר כמה ימים היא כתבה לי שעלה בה מסר שחשוב לה להעביר הלאה, אני מביאה אותו כלשונו:

"תעשו מה שבאמת נכון לכם מהלב והנשמה, אל תקשיבו לפחדים. לכו ותנו לזה את כל מה שיש לכם! תאמינו בעצמכם ותחלמו בגדול, אפילו אם אתם לא יודעים איך תגשימו את החלומות.

כולנו הילדים של הבורא, ויש לו תכניות עבורנו. לא נשכחתם ולא נעזבתם. תנשמו נשימה עמוקה, כי הנשימה הספציפית הזו... היא הבורא בתוככם!!"




שירה והשראה:


שרון בחרה בשיר "הולך נגד הרוח" מאת שלום חנוך. השיר כמובן מתחבר נפלא למשפט שעלה מתוכה כאשר ביקשתי להבין מה למדה בדרך שלה – "הכי חשוך לפני עלות השחר". גם השיר הזה מצטרף לפלייליסט של הבלוג, פלייליסט "שירה והשראה". מוזמנים לעקוב ולהאזין כשמתחשק לכם שירים שעושים טוב.



להרחבת מעגלי החוויה:


שרון היא קינסיולוגית (מטפלת ומורה), מאסטר ברייקי (מטפלת ומורה), יועצת מוסמכת Qualified Counsler , מייסדת המרכז לקנסיולוגיה וניקוי רעלים (Melbourne Kinesiology & Detox Centre ) , סופרת, מרצה ומנחת תכנית רדיו משלה בשם " Soul Time " בתחנת הרדיו היהודית המקומית.

בנוסף לשיטות שלמדה אצל אחרים, פיתחה שרון ליין מוצרים משלה לעזרה לאנשים – תמיסות הומאופתיות, שמן מגנזיום, מדליון להגנה, ספר שעוסק בהעצמה ונקרא

28 Lessons in Self Mastery

וערכת קלפים בשם From Survive To Thrive, המשמשת אותה ואחרים בטיפולים.

היום שרון גם עושה טקסי חתונה, Marrige Celebrant , כמו שקוראים לזה באוסטרליה.

אפשר למצוא את כל המידע כאן: האתר שלה, תכנית הרדיו , המרכז לקנסיולוגיה וניקוי רעלים במלבורן, אוסטרליה.


על המשורר:


שלום חנוך, אחד מגדולי המוזיקאים הישראלים בכל הזמנים, זמר-יוצר, פזמונאי, מלחין ומפיק מוזיקלי, אשר השפיע רבות על המוזיקה הפופולרית בישראל. מוכר בעיקר בשל שיתוף הפעולה שלו עם אריק איינשטיין. מעניין שהמרואיינים האחרונים בבלוג בחרו גם הם משיריו של חנוך, "אגדת דשא" ו"אדם בתוך עצמו" וכולם נמצאים בפלייליסט של הבלוג, "שירה והשראה".


על הצלמת:


הצילומים הנפלאים שמלווים את הפוסט הזה הם פרי יצירתה של אפרת סטרטינר, צלמת וכותבת מוכשרת. אפשר ומומלץ לעקוב אחר הפעילויות שלה בדף הפייסבוק שלה.

אפרת מצלמת צילומי טבע ייחודיים אותם ניתן גם לקנות, מצלמת אנשים ומשפחות בטבע ובאור טבעי, ומעבירה סדנאות צילום ברוח הפוטותרפיה.

הטלפון שלה: 054-5582580 . כתובת מייל: stretin@gmail.com

אם הראיון הזה עניין אתכם ואתם מעוניינים לקרוא עוד על מטפלים העוסקים בתחומי הגוף-נפש-רוח, מוזמנים לקרוא ראיונות נוספים: ראיון עם עמי אייל , עם גלי פלג ועם מאורין אמיליה ברודי.


מוזמנים להירשם לבלוג (בתיבה כאן למטה, בסוף העמוד) ולקבל ישירות למייל את הראיונות הבאים.

577 צפיות
bottom of page